گزارش عملکرد  سال 1400 کتابخانه مرکزی  

 

-         از ابتدای سال جاری علی رغم  ادامه ی پاندمی کرونا کتابخانه مرکزی هر روز از ساعت 7:30 تا 19 باز بوده  (به جز تعطیلات تابستان در مرداد و شهریور که به صورت دو روز در هفته خدمات حضوری ارائه می شد ) و خدمات کتابخانه به طور کامل به صورت حضوری و مجازی به کاربران ارائه شد . ( ارائه خدمات کتابخانه به صورت تلفنی و مجازی در ساعات کاری و غیرکاری)

(  پیرو درخواست دانشجویان ساعت کاری کتابخانه از آذر ماه به ساعت 17 تغییر پیدا کرد )

-         فعال بودن لینک پرسش از کتابدار در پورتال کتابخانه و پاسخگویی به کاربران و رفع مشکلات اطلاعاتی ایشان از طریق این لینک در ساعات اداری تمام روزهای هفته

-         فعال بودن ایمیل کتابخانه مرکزی و پاسخگویی روزانه

-         تهیه فیلم های آموزشی سامانه های کتابخانه مرکزی جهت کاربران و قرار دادن بر روی پورتال کتابخانه ( فیلم راهنمای عضویت ، جستجوی منابع ،پرسش از کتابدار ،پورتال کتابخانه مرکزی و کتابخانه دیجیتال حنان هر کدام به تفکیک )

(از تمام سامانه های کتابخانه مرکزی ، نحوه ثبت نام ،عضویت و.. فیلم های آموزشی تهیه و در پورتال کتابخانه بارگزاری شد.)

-         نیاز سنجی از گروههای آموزشی و پژوهشی جهت تهیه منابع کوریکولوم مصوب ،ژورنالها ،پرسشنامه و آزمون ها و سایر منابع مورد نیاز

-         تغییر سیاست کتابخانه مرکزی (از سال گذشته ) پیرو شرایط موجود به سمت تهیه منابع الکترونیک و ارسال  لیست منابع جهت انتخاب و اعمال نظر گروههای آموزشی و پژوهشی

در نهایت 350 عنوان کتاب الکترونیک مرتبط موضوعی که تعدادی از آنها مربوط به منابع کوریکولوم آموزشی گروهها  می باشد توسط اعضای هیئت علمی انتخاب و خریداری شده و اطلاعات کتابشناختی و فایل الکترونیک آن در کتابخانه دیجیتال حنان بارگزاری شد .

-         ایجاد لینک منابع کوریکولوم مصوب گروهها بر روی کتابخانه دیجیتال حنان

-         نیازسنجی از گروههای آموزشی و پژوهشی در ارتباط با منابع مورد نیاز جهت شرکت در نمایشگاه مجازی آبانماه ( پیرو صلاحدید معاونت محترم تحقیقات و فناوری وقت ،کتابخانه مرکزی در نمایشگاه مربوطه شرکت نکرد )

 

-         خریداری 45 عنوان کتاب لاتین افست و 20عنوان کتاب فارسی(مورد نیاز گروههای آموزشی و پژوهشی ) در نیمه اول سال

-         خریداری 340 عنوان کتاب فارسی و 29 عنوان کتاب لاتین اوریجینال از نمایشگاه مجازی بهمن ماه

-         انجام امور مالی و ثبت درخواست مربوط به کتابهای خریداری شده

-         تهیه برنامه عملیاتی سال 1400

-         برقراری ارتباط مداوم با کارشناسان دو شرکت پیام حنان  و پارس‌آذرخش

-         دریافت و بررسی 300 عنوان کتاب اهدایی به کتابخانه

-         ثبت 720 نسخه کتاب فارسی و لاتین اهدایی و خریداری شده در دفاتر ثبت

-         ورود اطلاعات ، سازماندهی و آماده سازی 481  نسخه کتاب فارسی و 70 نسخه کتاب لاتین

-         پیگیری و انجام قرارداد پشتیبانی نرم افزار آذرسا

-         پیگیری و انجام قرارداد پشتیبانی کتابخانه دیجیتال حنان

-         پیگیری ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در پورتال جدید ( با باز شدن دسترسی کاربران به پایان نامه ها این موضوع منتفی شد)

-         پیگیری و انجام مکاتبات مربوط به ایجاد بانک اطلاعاتی آزمونهای سنجش دانشگاه ( برگزاری دو جلسه داخلی و یک جلسه با مسولین IT و سه جلسه با شرکت فرآیدا)

-         برگزاری 4 وبینار آموزشی با شرکت آذرسا جهت آموزش و تبادل نظر در ارتباط با نرم افزار کتابخانه

-         همکاری در تهیه برنامه استراتژیک معاونت تحقیقات و فناوری

-         تهیه مکاتبات و خروجی های مورد نیاز سامانه حافظه ملی ایرانیان

-         تهیه فرآیندهای کتابخانه مرکزی همراه با شناسنامه و ارائه به کمیته مربوطه

-         اطلاع‌رسانی مداوم خدمات آنلاین از طریق پورتال کتابخانه مرکزی و کانال های روابط عمومی دانشگاه

-         انجام مراحل تسویه حساب کتابخانه با  620 نفر از دانشجویان ( کارشناسی و تحصیلات تکمیلی)

-         دریافت نسخه الکترونیک و چاپی پایان نامه  517  نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بررسی آن

-         ورود اطلاعات پایان نامه های دریافت شده از دانشجویان در پورتال جدید کتابخانه

-         امانت 910 عنوان و بازگشت 605 عنوان کتاب فارسی و لاتین

-         انجام امور مربوط به ثبت نام و عضویت 395 نفر

-         تهیه و ارسال گزارشهای مورد نیاز جهت ارائه به مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

-         با توجه به ادامه شرایط موجود ایجاد دسترسی آزاد به پایان نامه برای کاربران از طریق پورتال

-         انجام امور مربوط به برنامه ی پایش عملیاتی در حوزه ی کتابخانه

-         تهیه چارت سازمانی کتابخانه مرکزی

-         انجام امور مربوط به سامانه ارزیابی کتابخانه ها و کتابداران  مربوط به مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ( ارزیابی کتابخانه مرکزی ،کتابخانه بیمارستانی ،رئیس کتابخانه ها و کتابداران )

-         نیازسنجی از گروههای آموزشی مرتبط در ارتباط با آزمونهای روانشناسی و مشاوره

-         برگزاری تور معرفی کتابخانه برای دانشجویان جدیدالورود

-         برگزاری وبینار آموزشی Scopus و Science direct برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی

-         برگزاری وبینار نحوه استفاده از سامانه های کتابخانه مرکزی برای دانشجویان ورودی جدید (کودکان استثنایی و گفتاردرمانی )

-         برگزاری وبینار علم سنجی (برای اعضای هیئت علمی دانشگاه) و دو وبینار سامانه های کتابخانه مرکزی ( پورتال کتابخانه و کتابخانه دیجیتال حنان ) برای دانشجویان

-         تهیه برنامه استراتژیک سال 1401